رفتن به محتوای اصلی
طراح و‌ تولید کننده پست های موبیل، پست های کمپکت کیوسکی و تابلوهای برق فشار متوسط و ضعیف (فیکس و کشویی) در شرق کشور
تابلو برق فشار ضعیف کشویی

تابلوهای فشار ضعیف کشویی تابلو ها برق هایی هستند که در آنها محفظه های مختلف از یکدیگر جدا شده اند. این امر باعث میشود تا اگر خطایی در یکی از محفظه ها و یا کشوها رخ دهد، این خطا به محفظه یا کشوی بعدی منتقل نشود و سایر بخش های تابلو آسیب نبیند.

تقسیم بندی تابلوهای فشار ضعیف کشویی:

تابلو هاي کنترل موتورها(Motor Control Center (MCC):

اين تابلو ها بصورت کشويي و براي کنترل موتورها ساخته مي شود .اين تابلوها بخاطر مزيت تابلوهاي کشويي بسيارگران هستند.
تابلوهاي مرکز قدرت(Power Center):

اين تابلوها براي تغذيه تابلوهاي MCC استفاده ميشوند و يک تابلوي توزيع است و ميتواند چند تا تابلوي MCC را تغذيه کند در اين تابلو ها کليدها بيشتر از نوع هوايي هستند و بعد از پست اصلي استفاده مي شوند.

تابلوهاي مدولار

تابلوهاي مدولار: نوع پيشرفته تابلوهاي فيکس ايستاده است. هر فيدر به شکل يک مدول در تابلو نصب شده و به وسيله يک صفحه فلزي از فيدر بالايي و فيدر پاييني خود جدا مي شوند و از لحاظ دسترسي به سر کابل به دو نوع کلي دسترسي از پشت و جلو تقسيم مي شوند در اين حالت معمولا” در کنار درب اصلي تابلو درب کوچکي به نام درب کناري تعبيه شده و اتصالات کابل ها به فيدرها از طريق اين درب انجام ميشود. اين نوع سلولها را از لحاظ محل ورود سر کابل هاي ورودي و خروجي ميتوان به ورود از بالا و ورود از پايين تقسيم نمود.

مزیتهای اصلی تابلوهای برق کشویی:

  • این تابلو ها دارای ایمنی بالاتری نسبت به تابلو های فیکس می باشند
    • در صورت لزوم تعویض فیدر حتی در صورت برق دار بودن تابلو قابل انجام است.
    • تعمیر و نگهداری در تابلو های کشویی به سهولت انجام می گردد.

    که این مزایا موجب می گردد زمان بی برقی در یک واحد صنعتی به حداقل برسد، از این رو این دسته از تابلو ها در محل هایی استفاده می شود که بی برق شدن فیدر منجر به زیان و خسارات بالا می گردد. در کشور ما از این دسته از تابلو ها غالبا در صنعت نفت، سیمان، مس استفاده می گردد.

برگشت به بالا